Danmark dejligst

Sponsoreret indlæg. Jeg bryder mig ikke ret meget om at rejse. Når jeg er ude at rejse, føler jeg mig mærkeligt fremmed for mig selv. Jeg synes også at lange rejser er forbundet med en masse ubehag. Ventetider, forsinkelser, næsten ingen plads til benene i flyet hvor den meget store, tunge mand, der altid sidder foran mig, lægger ryglænet tilbage og trigger min klaustrofobi. Men jeg kan vældig godt lide at tage på udflugt, gerne bare en enkelt dag. En overnatning eller to undervejs kan også være hyggeligt. I denne sommer har vi allerede været på sådan en tur, og jeg håber at det kan blive til en enkelt tur mere af et par dages varighed.

nørre.vosborg

Når det er sol og sommer i Danmark, er her simpelt hen så dejligt, synes jeg. Det nød vi godt af da vi for nylig var til havefest i Fru Pedersens have. Vi gjorde nemlig en udflugt ud af hjemturen. Vi overnattede på Nørre Vosborg uden for Holstebro. Et meget smukt sted.

Nørre Vosborg Danmark dejligst

Da vi tog afsted derfra, var vi omkring Jespers Planteskole som ligger i samme område. Vi har købt rigtigt meget i deres webshop, og det var rart at se stedet i virkeligheden. Og hold da op, det er en stor, velassorteret planteskole! Nu anbefaler jeg ikke kun deres webshop, men også deres fysiske afdeling.

Jespers planteskole

Vi købte kun en enkelt lille courgetteplante hos Jespers.

Der var ellers fristelser nok, men vi har købt og plantet så meget på det seneste at vi er nødt til at holde en pause. Vi kan ikke magte at luge og vande mere end vi gør. Måske til efteråret …

Åh, og så er jeg blevet opmærksom på at de også sælger drivhuse. Jeg ønsker mig et drivhus!

Jespers planteskole

Derefter kørte vi mod Horsens hvor vi spiste frokost i lystbådehavnen.

Horsens havn

Siden drak vi kaffe i Nyborg. Og hele tiden var himlen blå, og jeg var opfyldt af en rigtigt god feriestemning.

Nyborg Slot

Jeg er stadig behageligt mæt af oplevelser efter den udflugt.

Måske vil du også læse:

19 meninger om “Danmark dejligst”

1. Danmark er bare dejlig om sommeren. Mange små ture er bare altid en rigtig god oplevelse. Rigtig god uge til dig.

2. Sådan en udflugt er lige efter mit hjerte ❤️ De lange rejser er fortid for mig, men en tur til Sydsjælland som i lørdags, hvor jeg besøgte dig og også Miri, fylder mig med glæde! Og Jespers Planteskole er nu på min liste over steder, jeg absolut må besøge.

1. Vi drak kaffe på café Anthon (tror jeg den hed), og det var godt, men vi ville da meget hellere have drukket den hos dig, Mette 🙂

1. Ih, jeg var også i Præstø i går. Min datter og jeg spiste aftensmad på Tapavino. Jeg ville da gerne have mødt dig 🙂
      Tak og god uge til dig, Birgitte!
      Knus

3. Det er da helt dejligt, at se andre har det på samme måde med rejseriet. Alle steder rundt på bloggene kan man se, at folk har udlængsel, men sådan har jeg aldrig haft det. Små ture er også fint med mig 🙂
    Skønne billeder

1. Næh, den-dér udlængsel er heller aldrig kommet til mig. Af og til har jeg følt mig helt mærkelig når alle – til et selskab, fx – taler om lange rejser, og jeg har været 2 dage i Jylland og slet ikke har lyst til at komme til Thailand. Men måske er vi alligevel en del der har det sådan 🙂

4. Ih hvor pudsigt. Forleden skrev Karen, at hun havde været på Mors og i Thy – og besøgt “vores” planteskole. Og så kommer dette indlæg. Ser du – i lørdags var vi til sølvbryllupsfest – på Nørre Vosborg. Verden er lille, ikke…?

1. Jo, den er så! I en kommentar højere oppe skriver Birgitte at hun var i Præstø i går hvor jeg også var. Vi løber alle ind i hinanden 🙂

5. Jeg liker også slike små enkle utflukter. Jeg reiser så mye med fly når jeg er på jobb at en liten biltur er kjærkomment. Og planteskoler og gartnerier er et eldorado, nesten farlig for jeg vil kjøpe alt.

1. Åh, ja, du flyver jo hele tiden, men det må alligevel være noget andet når det er et arbejde, tænker jeg. Som yngre kunne jeg egentlig godt lide at flyve, men jeg bryder mig ikke så meget om det længere. Ak, det er ikke nemt at blive gammel 😉
      Ja, planteskoler er farlige! Sådan har jeg det også …

6. Det er dejligt at komme rundt i Danmark og se mange skønne steder, for der er virkeligt dejligt, især når vejret arter sig og viser sommer. Sådan skal vi også holde ferie i år. Men jeg er en af dem med udlængsel – elsker at komme udenlands også, men ikke hvert år – det skal afveksles, det rejseri 🙂
    Tak for dejlige billeder.

1. Jamen, afveksling lyder som en god idé. Jeg ønsker jer godt vejr i ferien, for Danmark er altså sjovest at rejse i når solen skinner 🙂

7. Hahaha hvor er det bare utroligt men jeg kommer også altid til at sidde bag sådan en, på flyet.
    Førhen ville jeg meget gerne rejse, men havde ikke så store muligheder for det. Nu hvor den ene ferie efter den anden vælter ind, har jeg faktisk fået det fuldstændig som dig. Især nu hvor det hele er så dejligt i vores eget land, og vore egne haver. Så vil jeg hellere være hjemme.
    Turen til Fru Pedersen var nu en af de allerbedste ture længe.

Dejlig dag
    Lone

1. Ja, det var en god tur! Sådan nogle haveture kunne jeg godt tænke mig nogle flere af i løbet af sommeren 🙂